dilluns, 23 de novembre del 2009

CIBERNÀRIUM I LA WEB 2.0

El dilluns 16 de Novembre va ser el primer dia de la setmana d'activitats extraordinàries.
Vam anar al parc tecnòlogic de Barcelona, més conegut com Forum o Cibernàrium. José Manuel Tornero i Santiago Tejedor, professor de periodisme de la UAB van presentar-nos la conferència.
Ens van passar un test que consistia en posar si o no depenent de si utilitzàvem o no diferents programes d'Internet (Google Earth, Facebook, Youtube, Wikipedia, Vozme, MySpace...) per veure quin coneixement teniem. El resultat del test va ser desastrós ja que va sortir que només coneixíem el 20% de tots els programes que ens van dir.
Després del test ens van fer una presentació sobre les classes que ofereix el cibernàrium, totes elles gratuites. Ens van explicar que el cibernarium es un espai on formar-se i creixer coneixent internet, es un centre d'alfabetització i capacitacio digital.
Té tres models d'activitat:
1. Inicia't en Internet.
2. Créixer en Internet.
3. Itineraris de formació.
El model formatiu del cibernàrium, es basa en càpsules de 1 a 4 hores amb gran flexibilitat d'horaris. Les activitats s'actualitzen cada trimestre.
Els reptes que es proposa al cibernàrium són:
· Proximitat amb els ciutadans.
· Programa antenes d'alfabetització digital.
· Fomentar activitats al voltant del cibernàrium.

Després de tota l'explicació sobre el cibernàrium ens van mostrar un power sobre Comunicació i educació a la web 2.0.
Ens van presentar cinc tipus d'escoles.
1.Escola filosòfica.
2. Escola del llibre sagrat.
3.Tallers gremials.
4. Escola burgesa.
5.Escola reserva (guarderia).

L'escola consistia en aixecar murs, era monopoli del saber. En el mateix moment que apareixen els mitjans de comunicació l'aprenentatge canvia, es torna obert, explorador.
L'educació s'ha d'anar renovant ja que el joves desenvolupem les noves tecnologies.

Després ens van posar un video en el qual sen's explicaba que els estudiants d'ara tindran de 10 a 14 feines, que les persones conectades a internet desde 1992 fins ara han augmentat d'una manera impresionat, increible, cada dia s'envien més sms que persones habiten la terra, si MySpace fos un país seria el 8è amb més població.

DIFERENCIES ENTRE LA WEB 1.0 I LA WEB 2.0

WEB 1.0 : web de lectura WEB 2.0: web de participació.
unitat minima d'informació. continguts més directes
web estàtica. web dinàmica.
navegador-mode de visualització. actualització constant.
navegador, lector, RSS-mode visualització

La web 2.0 es la web de la gent i ens obliga a aprendre a veure pantalles, escoltar, llegir de manera diferent, escriure amb component interactiu, gestionar continguts,innovar.


La conferència l'he trobada bastant interesant ja que la majoria de les coses no les coneixia, tot i que estem en el segle de la tecnologia, crec que no coneixem gairabé res de les opcions que ens dona internet, de tota la possibilitat de aplicacions que ens poden ajudar. Crec que com a futurs mestres hem de controlar no molt sino moltissim les noves tecnologies, ja que els nens ja no neixen com deien abans amb un pa sota al braç ara ja m'arriscaria a dir que neixen amb un ordinador. Com a futurs mestres ens hem de familiaritzar i hem de saber fer anar les noves tecnologies.

1 comentari:

  1. Hola Sandra! estic d'acord amb tú en que algunes coses que ens van explicar a la conferència del Cibernàrium eren interessants però hem va semblar més interessant la conferència de la professora Bosch, que et va semblar a tú?

    ResponElimina